banner

FAQ - nejčastěji kladené otázky

EDUROAM

Jak se připojím se svým zařízením na Eduroam?

Způsob připojování se liší dle operačního systému Vašeho zařízení, v každém případě ale budete potřebovat Eduroam heslo pro přihlašování. Obecně se k Eduraom přístupovým bodům můžete připojit pomocí uživatelského účtu vášorion@ZCU.CZ a Eduraom hesla.

Potřebné odkazy v podobě QR kódů můžete nalézt v sekci Manuály.

Co mám dělat, když se nemohu připojit na Eduroam a mám nainstalované certifikáty?

Pravděpodobně Vám vypršela platnost Eduroam hesla. Jeho změnu, nebo prodloužení, můžete provést na správě mobilního připojení. Současně tam naleznete informaci o tom, zda Vaše heslo je stále platné, nebo ne.

Pokud je Vaše heslo platné a i tak se nemůžete k Eduroam/Eduroam 5 přihlásit, zkuste připojení v zařízení zapomenout a připojit se znovu. V nejhorším případě můžete ještě restartovat zařízení.

Nekud Vám nepomohly předchozí věci, můžete zkusit přeisntalovat Eduroam ZČU certifikáty. Příručku můžete nalézt v sekci Manuály.

Jak se připojím na Eduroam v zahraničí či na jiné univerzitě?

Prihlášení je velmi obdobné - při připojování k Wi-Fi uveďte za Váš orion login @ZCU.CZ. Tím určíte, vůči jaké doméně je nutno ověřit autoriční údaje (bez uvedení domény se automaticky ověřuje vůči místní doméně, kde nebudete mít účet). Tento způsob lze využít i v Plzni.

OFFICE 365

Jak mohu získat studentskou/akademickou licenci Office365?

Office365 můžete využít pomocí on-line správy na office365.zcu.cz. Pokud byste chtěli využívat desktopovou licenci, podrobný návod pro stažení naleznete v sekci Manuály.

Office 365 mi píše, že se mám přihlásit a nainstalovat Office. Co mám dělat?

Pravděpodobně došlo pouze k odhlášení Vašeho akademického MS účtu. Stačí se přihlásit účtem orionÚčet@office365.zcu.cz, což Vás přesměruje na klasické WebAuth přihlašování. Po úspěšném přihlášení budete moci dále Office 365 používat.

OrionX

Nemohu se přihlásit na pracovní stanici OrionX, co mám dělat?

V první řadě zkontrolujte, že se přihlašujete do domény ZCU.CZ. Tento údaj zkontrolujete pomocí textu, který se nachází pod přihlašovacím formulářem. Pro jistotu můžete za svůj orion login připsat @ZCU.CZ.

Pokud do pracovní stanice neproběhlo přihlášení déle než půl roku, vypršelo připojení zařízení do doménu ZCU.CZ. V takovém případě je nutné OrionX přeinstalovat na oddělení SSPS.

GOOGLE DISK

Mapovaný Google Disk G: se mi zobrazuje jako plný disk!

Kapacita namapovaného disku je pouze symbolická a odpovídá přibližně zaplnění fyzického disku na počítači. Pokud si chcete zkontrolovat aktuální zaplnění Google disku, můžete využít Google statistiku. Akademický disk umožňuje využít až 8TB.

MIKROFON

Nefunguje mi mikrofon při jakémkoliv online setkání!

Důvodu ztišení mikrofonu může být celá řada: máte ho zakázaný, je ztišený, blokuje k němu přístup jiná aplikace máte v profilu zakázan přístup k mikrofonu u všech aplikacích, můžou být poškozeny zvukové ovladače...